Mmmm de laatste dag al weer :(, het gaat wel snel hoor!

We halen bij de bakker een lekker croissantje en een chocolade broodje. Want we hebben lekker de tijd! Vandaag sluiten we de reis af met een bezoek aan de Eiffeltoren. Niet alleen van buiten, maar ook vanaf de top!

Wel willen we eerst onze spullen dumpen op het treinstation Gare du Nord. Het is even heen en weer, maar scheelt ons heel veel sjouwen. Na lang zoeken vinden we eindelijk de kluisjes achter een bewaakte plek. Mooi groot en werkt goed. We hebben kluisnummer 3-rood, goed onthouden.

Snel de metro weer in richting de Eiffeltoren. We komen precies op tijd aan, 12:31 bij de ingang en ons tijdsslot is 12:30. Voor Fransen dus zeker op tijd. Zo van omlaag is het best een hoog ding.

En als we op de tweede verdieping zijn, is het eerder Parijs dat klein lijkt.

En het uitzicht, zeker zonder de ijzeren hekken, is erg mooi!

Het zou overigens gaan onweren vandaag, maar de weergoden zijn ons goed gezind, we hebben geen druppel gehad. Wel in de nacht of tijdens het verblijf in ons hotel, maar zelf niets van gemerkt.

Daarna gaan we de lift in om naar de echte top te gaan, we zijn er nog niet.
Wil je weten wat dit is, moet je de video even starten.

En zo zie je maar hoe veel hoger we nog kunnen.

Er zit wel glas voor, maar het uitzicht is supèr!

Maar… het kan altijd hoger, nog één trap omhoog en we zitten zonder glas met het mooiste uitzicht, helemaal in de top!

Kijk nou toch wat een uitzicht.

En wij waren er bij!

Kijk, daar hebben we gestaan toen we de foto’s maakte van de Eiffeltoren in een eerdere blog van deze reis.

Wacht ik zoom even wat in.

Weet je nog, vlak voor we naar het aquarium gingen.

En deze boot hebben we daarna gepakt om over de Seine heen en weer te varen.

Heerlijk genieten hier. Maar aan alle uitzicht komt een einde.
We hebben er zin in en besluiten te voet naar beneden te gaan. Heel wat stappen, maar leuk om te doen en het weer is goed. Met 20 graden en vol zon is het een prima wandeling .

En dan zijn we weer beneden. Wij hoeven de grond niet te kussen, zoals Sylvain wel ooit deed uit blijdschap, maar we zijn toch wel weer blij om vaste grond onder onze voeten te hebben.

En nu zijn wij het die klein zijn… Rare wereld is het toch.

Er staat ons weer een lange wandeling van zo’n 30 minuten voor de boeg, maar we zijn inmiddels getraind. We wandelen naar de Champs-Elysées en gaan daar lekker eten. Een groenten soep en een uiensoep. We worden er waterig van.

Ons volgende doel is, opnieuw, de StrangerThings store. Inderdaad, de winkel van de hit-serie. We moeten in de rij staan om binnen te komen. Gekkigheid, maar wel waar.
Papa is nog zo slim om een digitaal kaartje te boeken, het is gratis, om de rij langs te piepen. Jammer dat hij het verkeerde land heeft gekozen en we dus niet versneld binnenkomen. Gelukkig ben ik blijven staan in de rij en zijn we op hetzelfde moment aan de beurt, zo lang duurt het nou ook weer niet.

Hier in de kelder zijn ze op de muur aan het schieten, ik hoop dat het niet lukt om het gat open te maken, want we weten wat voor ellende dat zou zijn. Elf moet hier maar even langs komen.

Wij zien nog even tijd om in een bar wat te drinken, maar dan wel vlak bij onze koffers, Gare du Nord.

Na het drankje halen we onze tassen op en gaan we, zoals afgesproken, naar de Mac.

De Mac levert ons, veel te vroeg, een volle buik waarmee we de terugreis moeten halen naar Rotterdam.

En dat lukt prima.

Om 18:25 gaat de trein en met een vooraf doorgegeven vertraging, komen we zo kwart over negen aan om in de metro te springen en daarna in Pijnacker in de armen van mama en Sylvain die ons op staan te wachten.
Wij kunnen nu ook niet meer wachten hoor.

Ik word er zelfs scheel van :0)

En dan is het zo ver… Met open armen worden we ontvangen. Het gaat gewoon te snel voor de camera.

Wat een liefde, en wat fijn om weer thuis te zijn!