Af en toe laten we zien wat we allemaal doen. Dan mogen papa’s en mama’s en zelfs opa’s en oma’s komen kijken in de klas.

Sterker nog, dan mogen wij onze papa’s en mama’s lesjes geven, zodat zij ook snappen hoe het moet.

Vandaag eindelijk weer zo’n dag. Papa komt langs en moet zich in een uur delen over twee klassen.
Deze keer begint hij in Sun. Maar voor we aan de slag gaan… gister heb ik een super mooi herfst werkje gemaakt. Deze moet eigenlijk nog opgehangen worden, maar ik kon niet meer wachten en heb deze meegenomen.
Had vandaag ook bezichtigd kunnen worden en daarom ook voor jullie:

Maar dan nu echt het begin van lesjesdag…

Letters lezen is nog best lastig, ik wil het dan ook niet laten zien, maar het materiaal is wel heel mooi he? En ik kan het (de eerste drie) toch ook al op volgorde zetten, ook goed toch?

Maar nu, dames en heren, iets heel bijzonders!
Ik heb een werkje dat ik geblinddoekt ga uitvoeren voor u…
Het gaat om het verplaatsen van twee verschillende steentjes/schelpjes en dat kan ik zelfs met mijn ogen volledig afgeplakt.Tadaaaa!

Ondertussen vanuit de andere kant van de klas komt er een foto binnen. Ja… wij zijn nooit veilig, social media is overal!

Onverstoord gaan we door. Een lastige maar zeer leuke puzzel. Blokken in verschillende maten en kleuren in de doos terug stoppen.

Peanuts!

Dan een grotere uitdaging. Het gekleurde stapelspel.
Nou, mijn motoriek is ook niet wat het geweest is… het was prut, maar behoort inmiddels tot een van de beste van de wereld. Kijk zelf maar eens hoe netjes dit gaat.

En het is nog leuk ook.

Weet je wat zo leuk is?
Je kan ze omblazen!

En weer opbouwen natuurlijk.

En nog verder doorbouwen…

En nog verder doorbouwen… WOW, het wordt spannend!

En dan pak je een groene neusfluit en daar tik je hem mee om.

Welke kleur missen we dan?
Precies, rood!

En die gaat hoger en hoger… zo hoog zelfs dat ik moet staan!

Ja, dan moet je papa hebben, die gaat natuurlijk weer niet serieus doen… Leuk hoor pap!

Kom, we gaan naar zus. Zus, over naar jou.

Oh, leuk jullie komen samen hier heen. Nou ik ben er klaar voor.
Kijk eerst maar eens in mijn lade.

Nee, niet in mijn lade bedoel ik, maar wat er in zit. Hier moet je zien, mijn voortgang. Super toch?

Momenteel ben ik bezig met provincies of provinciën, dat weet ik even niet meer, hoofdsteden, namen van waters en zelfs grote steden langs het waters.

Leuk, maar daar moet ik wel eens wat voor opzoeken (lees: leren) en dat gaan we nu natuurlijk niet doen.
Wat we wel kunnen doen is kaart-oefeningen doen, waarbij je woorden in categorieën moet doen en er daarna mogelijk nog iets mee doen.
We beginnen met ‘is het een boom’ of ‘is het een plant’. Valt niet mee hoor, al die rare namen. Papa dacht nog dat alle meisjesnamen bloemen waren, maar daar stond Els sip bij te kijken als boom… Lastig lastig lastig.
Maar wel leuk, en samen komen we er wel uit.
Alleen de opdracht daarna gaan we niet doen. Schrijf een opstel over planten en bomen… Nou, snel opbergen.

Ondanks dat het tempo hoog ligt vindt Sylvain het toch iets te traag, en besluit een puzzel te pakken…

Daarna gaan we samen de klank-woorden bij de juiste klanken leggen, eigenlijk te makkelijk, maar wel leuk om te laten zien toch?

En daarna… mogen we er nog een rijmpje van maken, ook leuk!

Papa vond het erg leuk om te zien, wij hopen jullie ook. Volgende keer gewoon weer, maar dan met andere lesjes hoor, anders leer je niets.